onsdag 6 april 2011

Crazy boy!

Blev ingen cykeltur för Milton idag.
Först och främst hittade vi inte pumpen men vi hittade istället hans sparkcykel. Vi gick upp i lägenheten igen efter förrådet och där skulle han bara ta på sig hjälmen sen ut och cykla till lekparken med Robin.
Men något hände?! Han blev helt galen av att behöva ha hjälm. Han fick en ny cool blixten hjälm förra året men nu var den tydligen ful och vägrade ha på sig den. Det värsta var att han sa "tänk om någon annan ser mig i den fula hjälmen". Ska man behöva känna och tänka så när man inte äns fyllt 5 år?! Herregud var ska detta sluta?! Han skrek och grät i ca 1 timma kanske och sa saker som: Ni bestämmer inte om min hjälm, ni bestämmer inte om mig, ni är dummaste m.m m.m.
Lilla sockertoppen så ledsen han var då över hjälmen. Vi förklarade ordentligt Varför man har den på huvudet osv men då svarade han bara med att "men jag kommer inte ramla".
Slutade iaf med att han tog av sig skorna och ville vara inne istället. Blev lite kramkalas i soffan då :)
Frågade honom om han tänker ta på sig hjlämen imorgon då om jag köper en ny pump så vi kan pumpa den riktiga cykeln. Japp imorgon kunde han tänka sig ta på sig blixtenhjälmen ;) Tokiga unge då...

Puss & godnatt på er!

Inga kommentarer: