måndag 19 juli 2010

FULL FART!

Känns som att det är full rulle kanelbulle precis hela tiden och det är skoj. Robin jobbar fortfarande så jag gör så gott jag kan med att aktivera mig själv och Milton. Både han och jag blir lätt rastlösa här hemma så vi måste iväg och härja någonstans :)
Varit rätt så lätt att hitta på saker nu när så många har semester, tur är det. Visst måste kanske man vara hemma ibland och "landa" någon dag eller så men sen är det bara ut och köra igen.

Jag och barnen sov ute på Hölö i fredags. Jessika och sötaste lilla Molly var också med på kvällen. Milton och Cornelia lekte slut på sig själva och jag och Annelie delade på en flarra vin när ungarna slocknat. Lördagen bestod av en minst sagt regnig och grinig tur till lilla affären ute i Hölö för att köpa lördagsgodis haha. Vi lyckades pricka in precis den timman det regnade. Vi var som blöta hundar när vi kom hem igen.
Kvällen fortsatte i trevligt sällskap och grill med bästa vännerna i Tumba. Benny är en galet kul kille för barnen. Alla älskar honom och det är förståligt eftersom han leker, leker och leker. Aldrig tar det slut. Bästis har skaffat sig en kanonbra lekpappa till Molly ;)

Eftersom jag hade tagit förgivet att det skulle regna hela söndagen hade jag planerat in städ och tvätt. Men solen sken precis som den gjort i flera veckor nu. Hade självklart lust att packa ihop och åka iväg till någon strand men NEJ det fick bli som jag hade planerat. Fick tid i tvättstugan tack o lov. Hade galet mkt tvätt. Fick alla våra täcken tvättade också (var inte igår). Usch jag är en slarvmaja med att tvätta dem. Måse bli bättre på det. Nu känns det iaf super skönt att det är gjort :)

Återigen måndag idag och fint väder. Fick bli stranden med båda mina systrar med familj. Är så glad och stolt över min lilla prins. Förra sommaren nästan vägrade han bada. Man såg skräcken i hans ögon och han fick panik i vattnet. Denna sommar med denna sol har det blivit mååånga strandbesök och han utmanar sig själv mer och mer för varje gång.
Idag hoppade han omkring med sina kusiner i vattnet UTAN MIG (ja med armpuffar på det grunda). Han vill bada hela tiden nu :) Jag är en lättad och glad mamma!

Blivit en lång prommis här på kvällen. Lika skönt varje gång att komma ut och röra på fläsket. Jag kör min runda på ca 9 km. Tycker om den när jag går själv. Går jag med någon tar jag gärna spåret i skogen.

Elvira min prinsessa gör också otroliga framsteg. Hon vänder sig nu från mage till rygg och äter gröt till frukost och lite mat på kvällen. Just nu är det potatis/palsternacka som går hem. Magen är nu mkt bättre också. Kör rapsolja i maten eller ersättningen minst 1 gång om dagen. Bajsat har hon nu gjort varje dag. Bajs gör mig glad hahaha :)
Dags att dra sig mot sängen tidigt idag för imorgon blir det SKANSEN med Annelie och Cornelia. Ja som sagt, full rulle kanelbulle ;) Godnatt mitt folk!

Inga kommentarer: