måndag 12 januari 2009

Otur.

Säger bara det... vilken jävla otur man kan ha i livet. Nu har man åkt på öroninflammation återigen. Var på närakuten imorse och dem skickade in mig till öronläkaren på stora akutmottagning. Där fick jag en vaxpropp utsugen ur örat sen både örondroppar och pencilin utskrivet. Men jag behöver endast ta örondropparna sålänge jag inte får ont. Hoppas fan jag inte får ont för med örondropparna får jag dricka alkohol som tur är. Sen har jag köpt mig jätte töntiga öronproppar jag ska när jag badar i poolen. Haha alla kommer skratta åt mig. Men vad gör man inte för att må bra igen. Att kunna må bra och kanske festa på kvällarna är det som jag vill.

Doktorn frågade mig: Hur ofta använder du tops i öronen?
Jag: ööö ja varje gång jag duschar såklart....
Doktorn: Gör inte det. Med tops tar du in bakterier i örat.
Jag: Men hur ska man då göra rent öronen?
Doktorn: Öronen gör rent sig själv, torka bara bort det som kommer ut med lite papper.

Mysigt värre. Men jag får väl skippa toppsen för den här veckan iaf då. Tack för mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du och Stig-Helmer med era öron :)

Madde sa...

haha jo jag vet... 7 ggr om året lixom =)

Anonym sa...

men lilla gumman, det där visste jag att man inte ska hålla med tops så ofta i öronen. Om jag bara visste så hade jag sagt det till dig. Du måste göra ett långt uppehåll med det nu. Var inte under vattnet med huvudet i poolen.
Ja ja du känner själv. Annars kan du få låna en badmössa av mig. Du måste ta näsdroppar när du lyfter och landar. Hoppas du får det bra med gänget jag kommer att läsa din blogg. Stor reskram från mig