lördag 31 januari 2009

Jag kräksjuk igen...

Kunde ha blivit en riktigt trevlig kväll igår. Det blev det inte... för mig.
Jobbade mellan 10 och 18. En riktigt hektisk dag. En man kort och hur mycket folk som helst. Inte en ända lugn stund på hela dagen. REA är verkligen sjukt jobbigt.
Hade planerat med syster Annette att hon och grabbarna skulle vara barnvakt åt Milton över natten. När jag ringer syster på väg hem från tåget säger hon att det tyvärr inte går att Milton kan komma efter Elias 10 år har ramlat ned från sånna där ringar i taket och slagit i huvudet hårt och att dem måste åka in till Astrid Lindgrens sjukhus. Lilla Felix 7 år hade dessutom åkt på halsfluss. Okej Milton fick bli hemma, inge mer med det.

Kommer hem kl 19 till en dundertrött Milton som inte är på sitt bästa humör och ett gäng tjejer som står och lagar mat i mitt kök. Grabbarna sitter självklart och dricker öl inne hos Benny.
Vi äter jättegod tacos och börjar dricka lite vin. Milton somnar snabbt i soffan fastän vi är ca 12 pers som för liv. Han var ganska trött va?!
Några av grabbarna var omtänksamma nog att ta disken eftersom brudarna lagat all mat. Vi sätter oss sedan i soffan och snackar skit och dricker lite. Alla blev lite sega så vi tänkte att vi tar med oss festen in till Jessika och Benny där vi skulle spela buzz och lyssna på musik. Här hemma kunde vi inte direkt ha jätte hög volym efter lilla Milton sov.

Jag kände dock att jag behövde besöka toaletten innan jag gick över. Hade fått så fruktansvärt ont i magen. Men ingenting kom, utan magsmärtan växte fram till illamående. Nej tänkte jag.... var det kräksjukan Milton trots allt hade haft. Ska jag bli kräksjuk nu?!
Jo tack, det blev jag. Spydde först en gång sen somnade jag framför Let´s dance tills Milton vaknade till. Då gick jag in och la med honom. Kläder och lincer på somnade jag en kort stund tills illamåendet kom spökandes igen. Springer då upp och spyr igen. Klockan var runt 02 då och Robin hade precis kommit hem. Jag bestämmer mig för att sova på soffan. Lika bra var det för mellan 02 och 06 spyr jag ca 6 ggr till. Sen var det över.

Säger bara det: Förlåt till er alla som var här om ni nu blir kräksjuka. Hoppas ni klarar er.

Inga kommentarer: