lördag 10 januari 2009

Aromaoljor.

Jippi jippi yeah! Kvällen blir nog som jag vill ha den. Mys i soffan med familjen + bästis. Hennes kära pojkvän jobbar tyvärr ikväll så han kan tyvärr inte vara med. Ska möta upp bästis efter hon arbetat klart för att inhandla kvällens godis. Vet inte än vad vi ska hitta för för middag men något riktigt smarrigt ser jag fram emot.

Älskling och Milton sover middag. Själv har jag tagit mig ett bad med massor av härliga aromaoljor i. Ja det är min kära systeryster som influerar mig med allt som gäller kost, hälsa och såklart armoaterapi. Har även haft en vaddtuss i örat med en droppe lavendelolja på som ska vara bra för öroninflammation. Ska även koka ihop en röra bestående av olivolja + pressad vitlök. Det ska stå och dra i kylen under natten sen är det bara att på morgonkvisten doppad en liten tuss där i och in i örat. Jo tack man luktar inget vidare under några timmar. Men man kan välja en dag som man kanske vet att man inte ska röra sig ute så mycket.
Ångbad med en droppen eukalyptus skall också hinnas med innan avresan.

Tänk nu är det bara 4 dagar kvar tills vi åker. Mamma och pappa kommer hit med min resväska imorgon under dagen då jag är på jobbet. Då kan jag börja småpacka lite där på måndag. Första måste det tvättas och eventuellt strykas. Måste också handla en hel del saker nästa vecka som behövs. Lite svårare nu att packa tycker jag. Inte som att åka till Grekland mitt på sommaren då man bara tar med sin minimala linnen och flippflopp. Nu ska man ha med sig tjocka koftor och långbyxor. Känns rätt skumt faktiskt. Men vi får hoppas på att det inte kommer att behövas särskilt ofta.

Inga kommentarer: